IN10 ontwikkelt Digital Hospitality voor Eindhoven Airport
Vandaag lanceert de luchthaven haar nieuwe website EindhovenAirport.nl, waarop de reiziger volledig centraal staat.
26 JANUARI 2016, ROTTERDAM
Samenvatting
Vandaag lanceert de luchthaven haar nieuwe website EindhovenAirport.nl, waarop de reiziger volledig centraal staat. De focus op de letterlijke klantreis is een uitstekende match met de Digital Hospitality filosofie van IN10.Vandaag lanceert Eindhoven Airport haar nieuwe positionering ‘Always Easy’, waarmee de luchthaven de komende jaren haar passagiers verwelkomt. De nieuwe positionering is ontwikkeld in samenwerking met IN10. Binnen ‘Always Easy’ staat de reiziger volledig centraal en is het gebruikersgemak van de reiziger de basis. Eindhoven Airport onderscheidt zich hiermee van andere luchthavens. De focus op de letterlijke klantreis is een uitstekende match met de Digital Hospitality filosofie van IN10.
Nieuwe website EindhovenAirport.nl
De eerste kennismaking met de positionering ‘Always Easy’ is de compleet nieuwe website van Eindhoven Airport, die vandaag gelanceerd is. Relevantie voor de bezoeker staat centraal op EindhovenAirport.nl. Deze kan in één oogopslag de informatie vinden waarvoor hij de website bezoekt. De website springt bijvoorbeeld in op veel voorkomende onzekerheden bij minder ervaren reizigers.“Hoe zit het met parkeren?’, ‘Wat mag er allemaal in mijn handbagage qua vloeistoffen’, ‘Hoe kan ik nou het makkelijkste vliegen met kleine kinderen?’. Met handige tips helpt Eindhoven Airport minder ervaren reizigers hiermee op weg. De website biedt tegelijkertijd ervaren reizigers direct toegang tot de specifieke informatie waar zij behoefte aan hebben, zonder alle afleidingen. Door de informatie op een slimme en simpele manier aan te bieden wordt vliegen ineens een stuk minder stressvol, zowel voor ervaren als minder ervaren reizigers.
Joost Meijs, directeur Eindhoven Airport: ‘De passagier krijgt op EindhovenAirport.nl als het ware een online checklist mee, zodat deze goed voorbereid op reis gaat. Een mooi voorbeeld van één van de van de onderscheidende kenmerken van onze nieuwe website.’
Naast het bieden van de meest relevante informatie voor vertrekkende reizigers helpt EindhovenAirport.nl ook de oriënterende reiziger. Met een inspirerend overzicht van bestemmingen die te bereiken zijn vanaf het vliegveld inspireert Eindhoven Airport hen op weg naar hun volgende reis.
Inzet ‘Always Easy’
De positionering ‘Always Easy’ zal door Eindhoven Airport continu gebruikt worden om focus te creëren binnen alle activiteiten en doelstellingen van de komende jaren. Een klantbelofte met een thema dat onderscheidend, eigen en realiseerbaar is. Naast online wordt ‘Always Easy’ ook offline ingezet. Zo zal de infrastructuur aangepakt worden, van parkeren tot de klantreis in de terminal zelf. De medewerkers op het vliegveld worden zo geschoold dat zij de reizigers bieden waar zij behoefte aan hebben: de ervaren reiziger krijgt proactief praktische informatie wanneer zij dat nodig hebben, de onervaren reiziger wordt ondersteunt wanneer zij dat kunnen gebruiken.
IN10 en Eindhoven Airport gaan in de toekomst meer slimme tools ontwikkelen, om de reiziger nog meer te ontzorgen. Denk bijvoorbeeld aan een mobiele dagplanner voor reizigers.
EindhovenAirport.nl is ontwikkeld door IN10 met Cipix als technische partner voor de realisatie op Drupal.
Download PDF
Download PDFOver IN10
IN10 Design & Innovation helpt merken en organisaties relevant en toekomstbestendig te zijn met innovation design, brand design & digital products. IN10 bestaat uit een team van 50+ strategen, service designers, UX designers, visual design, development, producers, content creatie en narrative design. In 2021 trad IN10 toe tot de groep Handpicked agencies.