DOOR realiseert nieuwe collectie website Museum Boijmans Van Beuningen
07 OKTOBER 2015, ROTTERDAM
DOOR, het cultuurlabel van IN10, heeft de pitch gewonnen voor de ontwikkeling van de nieuwe collectie website van Museum Boijmans Van Beuningen.
De collectie van Museum Boijmans Van Beuningen bestaat uit ruim 140.000 objecten. Hiervan kunnen er 10.000 online geraadpleegd worden. Dit aantal gaat het museum in de toekomst uitbreiden.
Op dit moment kan het publiek de online collectie via drie websites doorzoeken en bekijken. DOOR gaat samen met het museum de content en functionaliteit van deze websites op een duurzame wijze combineren. Daarbij maken we de we de online collectie met nieuwe, gebruiksvriendelijke interfaces beter toegankelijk voor het publiek.
De komende maanden ontwikkelt DOOR een ‘story engine’ waarmee Museum Boijmans Van Beuningen de verrijkte digitale collectie kan gebruiken voor digital storytelling en tools. DOOR is gespecialiseerd in digital storytelling technieken waarmee we online collecties op een zo rijk en relevant mogelijke wijze presenteren via websites, apps of tentoonstellingen.
OVER DOOR
DOOR helpt kunst- en cultuurorganisaties toekomstgericht te maken met nieuwe presentatievormen, digital storytelling en experience design.
DOOR is een initiatief van IN10 dat al jaren werkt voor musea, theaters en festivals. De afgelopen jaren heeft IN10 o.a. innovatieve projecten gerealiseerd voor Letterkundig Museum, International Film Festival Rotterdam, Ro Theater, Fotomuseum Antwerpen, Kinderboekenmuseum en de Rotterdamse Schouwburg.
Download PDF
Download PDFOver IN10
IN10 Design & Innovation helpt merken en organisaties relevant en toekomstbestendig te zijn met innovation design, brand design & digital products. IN10 bestaat uit een team van 50+ strategen, service designers, UX designers, visual design, development, producers, content creatie en narrative design. In 2021 trad IN10 toe tot de groep Handpicked agencies.