Dierenbescherming kiest voor IN10

Iedereen een Dierenbeschermer!

20 MAART 2015, ROTTERDAM
Na een brede bureau-oriëntatie en een pitchopdracht heeft de Dierenbescherming voor IN10 gekozen. Onder het motto ‘Iedereen een Dierenbeschermer’ gaat de Dierenbescherming met hulp van IN10 werken aan continue zichtbaarheid én activatie van doelgroepen. Campagnes alleen zijn niet meer genoeg om doelgroepen te betrekken bij het merk. Beide partijen gaan samen aan de slag met dienstverlening, apps, customer journeys en content.

Een nieuwe communicatiestijl doet recht aan de actiegerichtheid van de Dierenbescherming en brengt de doelgroep heel concreet tot actie om te doneren, vrijwilliger te worden, Beter Leven vlees te kopen of lid te worden. Van het tekenen van een petitie tot aan het adopteren van een asieldier, iedereen kan een dierenbeschermer zijn.

Het hele jaar door bouwen aan betrokkenheid

De zichtbaarheid wordt nog groter met de jaarlijkse fondsenwervende campagnes voor de zomer en rond Dierendag. Maar campagnes alleen zijn niet meer genoeg om betrokkenheid te creëren. Met behulp van customer journeys worden tal van contactmomenten gecreëerd onder bestaande en nieuwe doelgroepen. Bijvoorbeeld door de inzet van Instagrammers die asieldieren eens van hun mooiste kant laten zien. Een nieuwe vorm van vrijwilligerswerk die IN10 bedacht.

De Dierenbescherming koos voor IN10 doordat we erin slaagden om een eigentijdse kijk op communicatie te geven die gelijk goed toe te passen is.

Citaten
"Doordat we al snel mochten reageren op de eerste ideeën, kwamen we gezamenlijk in zeer korte tijd tot concepten die raak communiceren en die passen bij het veranderende mediagebruik van onze doelgroepen." Marjolein de Graaf - brandmanager Dierenbescherming