De Rotterdampas: vrolijke plezier-expert.

Nieuwe strategie en identiteit voor de Pas die Rotterdammers wil laten genieten van het leven.

21 FEBRUARI 2014, ROTTERDAM
Samenvatting
Met de Rotterdampas kun je een heel jaar gratis of met korting leuke dingen doen. Elk jaar 280 jaaracties, 400 seizoensacties en 150 lastminute acties; dat is bij elkaar opgeteld heel veel plezier! Voor een prikkie naar Diergaarde Blijdorp, Plaswijckpark en zelfs Duinrell (ook buiten Rotterdam zijn er Rotterdampasacties te vinden). Leer buikdansen, doe een workshop lachen, word circusartiest of leer poëzie schrijven. Proberen wordt een stuk eenvoudiger als het minder duur is. Zoveel als je wilt naar het museum, plonzen in het zwembad en naar de film. Voordelig ijsjes, taartjes en tapa’s eten en daarna zumba, fitness of yoga om weer in balans te komen. Zoveel plezier voor zo weinig geld. Rotterdampas probeert iedereen iets meer van het leven te laten genieten. Een visie die IN10 graag helpt realiseren. IN10 ontwikkelde een vernieuwde merkidentiteit, campagne en contentstrategie voor de leukste kortingspas van Rotterdam en omstreken.

Dé pas
In de afgelopen jaren is de Rotterdampas de meest populaire kortingspas in Rotterdam en omgeving geworden: dé Pas voor iedereen. Een sterk merk met een goed imago en een zeer sterke basis. Met IN10 wordt die basis de komende jaren uitgebouwd naar een Rotterdampas die meer dan ooit wil activeren en inspireren: mensen plezier laten beleven en genieten van het leven. Datgene wat een Rotterdampasser met zijn of haar pas kan doen, beleven, zien, horen, ervaren staat centraal. Meer dan alleen de specifieke actie. Plezier beleven, plannen, herinneren, delen: alles draait om plezier en het aanzetten tot plezier bij het vernieuwde Rotterdampas.


De plezier-expert
Aan de aangescherpte rol van de Rotterdampas geeft IN10 de komende jaren invulling door de gestapelde conversatie strategie van ‘platform + activatie + media’ waarin ‘plezier’ het onderwerp is en de rol van Rotterdampas ‘plezier-expert’ is: een vrolijke motivator en inspirator die iedereen in Rotterdam e.o. leuke dingen wil laten doen. Met een toon en uitstraling die prikkelt en uitnodigt en vrolijk en origineel is. In de uitwerking van de visuele identiteit werd samengewerkt met Das Buro.

Binnen de platform-laag zijn aangepakt en in ontwikkeling:

  • De site rotterdampas.nl; een kaartenbak vol leuke acties.
  • De app (iOSAndroid); wat is er op deze plek te doen, gratis of met korting?
  • De invulling van de Facebook page; reviews, verhalen, contact, herinneringen, voorpret, ervaringen delen en prikkels om plezier te maken.
  • De Twitter page voor direct contact en helpdesk.


Magazines en jaargids
De customer media zoals de seizoensmagazines en de jaargids zijn onder handen genomen en krijgen een meer activerende rol. Onder andere door hun nieuwe namen: ‘Veel plezier!’, ‘Dikke pret!’ en ‘Alsjeblieft!’. Maar ook een samenwerking met ‘Humans of Rotterdam’ voor portretten van Rotterdampassers en samenwerkingen met andere inspirerende curatoren die de lezer meenemen naar hun favoriete Rotterdampas acties. Er is meer plek voor de Rotterdampasser zelf door mini-reportages rondom hun belevenissen en het gebruik van hun content gedeeld op social media.


Campagne: ‘Hier met dat plezier!’
Het nieuwe pasjaar, dat start op 1 maart, wordt afgetrapt met de crossmediale campagne ‘Hier met dat plezier!’ in de stad Rotterdam in outdoor, indoor, print en social media. Met deze campagne wordt een vrolijke wereld van plezier geïllustreerd (letterlijk, door illustratorenduo Ied&Mielo) die je zomaar binnen kunt stappen met de sleutel: de Rotterdampas.

Citaten
"‘We hebben met de restyling van Rotterdampas -in slechts vier maanden tijd- een Titanenproject afgerond: geweldig! En de manier waarop gewerkt is, flexibel en van hoog niveau, vind ik echt bewonderenswaardig.’ " Annemieke van Wegen-Delhaas - Rotterdampas Marketing & communicatie, visie en strategie:
"‘IN10 is in dit proces los gegaan op creatie, maar altijd bijzonder scherp op strategie en visie gebleven. Onze visie is de rode draad gebleven in alle facetten, dat zie je en voel je. Knap gelukt!’ " Annemieke van Wegen-Delhaas - Rotterdampas Marketing & communicatie, visie en strategie:
"‘IN10 past als bureau perfect bij het digitaal volwassen worden van Rotterdampas. Het is een echt Rotterdams bureau met een hoog kennisniveau en zeer pienter wat betreft de inzet van niet-traditionele media.’" Annemieke van Wegen-Delhaas - Rotterdampas Marketing & communicatie, visie en strategie:
Over IN10

IN10 is een creative digital agency. We helpen merken menselijker te maken door middel van digital hospitality. We ontwikkelen platforms, digitale services en campagnes die merken voorop helpen lopen in tijden van digitale transformatie.

berichten