nhow Rotterdam hotel scout personeel met personality

IN10 ontwikkelde een echt Rotterdamse wervingsaanpak

27 NOVEMBER 2013, ROTTERDAM, THE NETHERLANDS
Samenvatting
Het viersterren-architectuurhotel nhow Rotterdam opent op 10 januari haar deuren. Direct aan de Maas, op de Wilhelminapier (ook wel Manhattan aan de Maas genoemd), in 'De Rotterdam' van OMA/Rem Koolhaas. Een onconventioneel hotelconcept, dat personeel met personality nodig heeft. IN10 ontwikkelde de merkstrategie en lanceringscampagne, die aftrapt met het werven van de eerste crew. Drie lokale scouts met ieder zo hun eigen netwerk - en dus niet de standaard recruiters - wierven meer dan 140 mensen voor het allereerste event in nhow: Pioneer Fest op 18 november. Tijdens deze sneak preview van het hotel konden de recruits en hun +1's een eerste indruk krijgen van de plek waar ze mogelijk komen te werken. Deze week worden de officiële sollicitatiegesprekken voor de 50 vacatures afgerond.

Het viersterren-architectuurhotel nhow Rotterdam opent op 10 januari haar deuren. Direct aan de Maas, op de Wilhelminapier (ook wel Manhattan aan de Maas genoemd), in 'De Rotterdam' van OMA/Rem Koolhaas. nhow Rotterdam is het derde nhow hotel ter wereld, na Berlijn en Milaan.

Personeel met personality

Een onconventioneel hotelconcept heeft personeel met personality nodig. Mensen die uiteraard heel goed zijn in het tappen van een biertje, het managen van de boekingen of het hosten van een event - maar die tegelijkertijd een stukje stad en persoonlijke verhalen het hotel in brengen. Niet het soort mensen dat de jobboards voor hotelpersoneel afstruint dus. Eerder mensen die al een baan hebben; bijvoorbeeld in een club, bar of kledingwinkel. Dat vraagt om een onconventionele aanpak!

Drie lokale scouts werven meer dan 140 perfecte kandidaten

IN10 ontwikkelde de merkstrategie en lanceringscampagne voor nhow Rotterdam, die lokaal aftrapte met het werven van de eerste crew. Drie lokale scouts - zonder enige recruitmentachtergrond - gingen op jacht naar de beste mensen. Gewapend met kaartjes, met daarop unieke aanmeldingscodes voor het Pioneer Fest op 18 november, hebben de scouts 140 kandidaten geworven. Tijdens deze sneak preview van het hotel konden de recruits, en hun +1's, een eerste indruk krijgen van de plek waar ze mogelijk komen te werken. Deze week worden de officiële sollicitatiegesprekken voor de 50 vacatures afgerond.

Hoe het werkte.

Elke scout had een stapel uniek genummerde kaartjes op zak welke ze uitdeelden aan geschikte kandidaten. Met een speciaal ontwikkelde app konden de scouts elke kaart koppelen aan de recruit aan wie ze het gegeven hadden, door in de app een foto en een korte persoonlijke bodschap toe te voegen aan het unieke nummer dat op de kaart stond.

Op de campagnesite www.thisisnhow.com konden de recruits vervolgens inloggen met hun unieke nummer, zich aanmelden voor het Pioneer Fest op 18 november en aangeven in welke banen zij geïintereseerd waren.

De scouts werden ondersteund door selectief verspreidde posters en flyers en targeted facebook ads welke verwezen naar de campagnesite. Maar om in aanmerking te kunnen komen voor een baan bij nhow Rotterdam moest elke kandidaat toch echt eerst in contact komen met een van de scouts. Een onconventionele aanpak voor een onconventioneel hotel.

Team

nhow Rotterdam: Sander Creemers, General Manager

IN10 Communicatie:

  • Strategie: Marlies de Gooijer
  • Creatie: Arno Wolterman, Peter ten Brinke, Juri Teuling
  • Account: Evelyn Smits
  • Design: Tiago Nascimento
  • Productie: Angela de Jonge, Rick Slijkhuis, Ivo Metz
  • Camera & edit: Joost van Baardewijk

Scouts: Maylita Meijer, Stephan Maaskant, Brasil Frankhuisen

Video's
Contactpersonen
Over IN10

IN10 is een creative digital agency. We helpen merken menselijker te maken door middel van digital hospitality. We ontwikkelen platforms, digitale services en campagnes die merken voorop helpen lopen in tijden van digitale transformatie.

berichten