Volg de Olympische Spelen vanuit het hart van het Olympisch dorp

App om eenvoudig alle Olympische atleten in Londen te volgen

23 JULI 2012, ROTTERDAM
Samenvatting
Vanaf vandaag is 'Helden in Londen' te downloaden voor iPhone. Met deze app is het eenvoudig om alle actieve Olympische atleten te volgen via de smartphone. Ook als je zelf geen twitter hebt. Het is mogelijk om te filteren op land of op sport. Ook kan met de app een lijst worden samengesteld van eigen favorieten.

De Olympische Spelen van Londen, die eind deze week van start gaan, worden gezien als de eerste Social Games. Sociale media spelen een grote rol in berichtgeving rond het evenement. Atleten kunnen zelf hun fans en achterban op de hoogte houden, direct vanuit het hart van het Olympisch dorp.

Volg de atleten op de voet

Vanaf vandaag is 'Helden in Londen' te downloaden voor iPhone. Met deze app is het eenvoudig om alle actieve Olympische atleten te volgen via de smartphone. Ook als je zelf geen twitter hebt. Het is mogelijk om te filteren op land of op sport. Ook kan met de app een lijst worden samengesteld van eigen favorieten.

Specials

Om het voor de gebruiker makkelijk te maken zijn er een aantal Specials samengesteld. Bijvoorbeeld met de HOT 50, met alle grote sterren van dit jaar. Of ‘De winnaars van Beijing’, ‘De mooiste atletes’ of ‘De pers’. Bekende sporters is gevraagd naar hun favorieten op twitter. Zo stelde bijvoorbeeld de Nederlandse medaillekandidate Ranomi Kromowidjojo een lijst samen van de Olympische zwemmers die zij volgt op twitter. Gaandeweg de Spelen zullen er Specials worden toegevoegd, inspelend op de actualiteit. Denk aan ‘de vlaggendragers’, ‘de medaille winnaars’, ‘de opvallers’ en ‘de afvallers’. 

Social Games

De Spelen in Londen worden de eerste Social Games genoemd. Sporters communiceren daardoor direct met hun fans. Sinds de vorige spelen in Beijing is het gebruik van social media en smartphones exponentieel toegenomen, ook door sporters. Alleen in de VS is het aantal twitteraccounts in de afgelopen vier jaar gestegen van minder dan 1 miljoen (2008) naar meer dan 300 miljoen (2012) en het aantal smartphones steeg met meer dan 450%.  


-- niet voor publicatie --

'Helden in Londen' is ontwikkeld door IN10 en P2 Sports Marketing. IN10 is een bureau van interactieve merkcommunicatie. P2 is een sportmarketing bureau, beide bureaus zijn werkzaam vanuit Rotterdam.

Neem voor vragen over de app contact op met;

Vincent Luyendijk, Kratonkade 7, 3024 ES Rotterdam
010-2214600, vincent.luyendijk@in10.nl, www.in10.nl

Peter Lansaat, Willem Buytewechstraat 45, 3024 BK Rotterdam
010-2210326, peter@p2sportsmarketing.nl, http://p2sportsmarketing.nl/

Over IN10

IN10 is een creative digital agency. We helpen merken menselijker te maken door middel van digital hospitality. We ontwikkelen platforms, digitale services en campagnes die merken voorop helpen lopen in tijden van digitale transformatie.

berichten