IN10 ontwikkelt SportOn voor NOC*NSF

Het on-demand platform voor multisporters creëert een nieuwe markt voor sportverenigingen.

Met SportOn kun je hockeyen, roeien, schermen, honkballen, tennissen en meer wanneer jij wilt en per training betalen. Met deze oplossing biedt SportOn sporters de mogelijkheid om verenigingssporten te doen, zonder de drempel van een lidmaatschap. Strategie, concept, merk, platform en campagne werden ontwikkeld door IN10 dat in Rotterdam nu de pilot uitrolt.

On-demand multisporten

Het aandeel Nederlanders dat lid is van een sportvereniging neemt de laatste jaren gestaag af. Tegelijkertijd is de on-demand cultuur, die is ingezet vanuit muziek en films, ook doorgedrongen tot de wereld van sport. De aanwezigheid van diverse platforms zoals OneFit leidt tot een groei van multisporters, mensen die graag meerdere sporten willen combineren. NOC*NSF is met SportOn een proef gestart om sportverenigingen te laten aansluiten op deze trend.

Pilot

Rotterdam is de eerste stad waar sporters losse trainingen kunnen boeken bij maar liefst 40 verschillende sportverenigingen waaronder judo, volleybal, honkbal, schermen, tennis en roeien. Niet als concurrentie van andere on-demand sportplatforms, maar juist ter aanvulling hiervan - nu dus ook sporten bij verenigingen, vanaf nu toegang tot alle sporten. De pilot is een kans voor sporters én sportverenigingen om te ontdekken wat deze nieuwe manier van sporten te bieden heeft.

IN10 ontwikkelde de strategie en verzorgde de realisatie van het SportOn-ecosysteem. Hierbij wordt slim gebruik gemaakt van het bestaande Clubprofiel van NOC*NSF, dat verenigingen de mogelijkheid biedt uniek aanbod te creëren. Door middel van verschillende data-analyses op het afgenomen aanbod, kunnen verenigingen in overleg met de sportbonden hun aanbod verder blijven ontwikkelen en optimaliseren.

Noot redactie

Contactpersoon IN10: Rebecca Stadman, +31 6 14 26 47 25, rebecca.stadman@in10.nl

Contactpersoon SportOn: Carlijn Mol, +31 6 46 19 18 01, carlijn.mol@nlsport.org

333844 in10 sporton ed7414 large 1570448513