Nieuwe campagne Eindhoven Airport: #eindjevliegen

Eindhoven Airport heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd, die is ontwikkeld door IN10. Daarin ligt de focus op de tachtig bestemmingen die het netwerk van de Brabantse luchthaven inmiddels telt.

Volgens Eindhoven Airport blijkt uit marktonderzoek dat het goed zit met de naamsbekendheid van de luchthaven in Nederland maar dat de perceptie is dat het netwerk kleiner is. Om dit misverstand weg te nemen wordt in de campagne, die met name is gericht op Facebook, Instagram en YouTube, benadrukt dat Eindhoven Airport interessant is voor stedentrips, zonvakanties, het bezoeken van familie en vrienden en zakenreizen.

De boodschap is dat waar je ook heen wilt,  je er supermakkelijk naartoe vliegt vanaf Eindhoven Airport. Oftewel #eindjevliegen.

Met de hashtag wil de luchthaven laten zien dat je bij Eindhoven Airport aan het goede adres bent. De tone of voice van de campagne straalt ‘gemak’ uit. Bovendien heeft de hashtag een dubbele betekenis: de bestemmingen zijn slechts een eindje vliegen, daarnaast is ‘Eindje’ een koosnaam voor de stad Eindhoven.

Naast de genoemde sociale kanalen communiceert Eindhoven Airport de nieuwe campagne via ‘on the go’ out of home media (stations en tankstations) en in de terminal zelf.

702520250 1280
Download PDF
Download PDF
Over IN10

IN10 is een creative digital agency. We helpen merken menselijker te maken door middel van digital hospitality. We ontwikkelen platforms, digitale services en campagnes die merken voorop helpen lopen in tijden van digitale transformatie.

berichten