Ontdek het verhaal achter het dagboek van Anne Frank.

Nieuw storytelling project van DOOR

10 MEI 2017, ROTTERDAM, NEDERLAND
In 2017 is het 75 jaar geleden dat Anne Frank haar rood geruite dagboek kreeg en 70 jaar geleden dat Otto Frank het dagboek van zijn dochter Anne publiceerde onder de naam Het Achterhuis. Sindsdien is het in meer dan 70 talen vertaald. Hoe is een meisjesdagboek een van de meest gelezen boeken over de Tweede Wereldoorlog en Jodenvervolging geworden? En waarom is het nog steeds zo belangrijk en inspirerend?

In opdracht van de Anne Frank Stichting hebben DOOR en Studio Lotte Meijer een storytelling website ontwikkeld waarop antwoord wordt gegeven op deze vragen over het dagboek. Met deze onlangs gelanceerde website ontdek je het verhaal achter het dagboek van Anne Frank. Je kunt je verdiepen in het leven van Anne, de geschiedenis van haar dagboek, de onderwerpen waarover ze schreef en de impact van het dagboek. De zowel in het Nederlands als Engels beschikbare website is bedoeld voor een zo breed mogelijk (inter)nationaal publiek (vanaf 10 jaar).

De website maakt gebruik van digital storytelling methodieken en interfaces om het verhaal achter het dagboek op een rijke en toegankelijke manier te vertellen. In de website maken we gebruik van een longread opzet waarmee we teksten, quotes, foto’s, video en infographics relevante manier afwisselen om de lezer stapsgewijs meer te laten verdiepen in het verhaal achter het dagboek.

De structuur en content is in nauwe samenwerking met de Anne Frank Stichting tot stand gekomen.

DOOR is bijzonder trots dat ze voor de Anne Frank Stichting dit storytellingconcept hebben gerealiseerd.

OVER DOOR
DOOR helpt kunst- en cultuurorganisaties toekomstgericht te maken met nieuwe presentatievormen, digital storytelling en experience design.

DOOR is een initiatief van IN10 dat al jaren werkt voor musea, theaters en festivals. De afgelopen jaren heeft IN10 o.a. innovatieve projecten gerealiseerd voor Museum Boijmans Van Beuningen, ARTtube, International Film Festival Rotterdam, Maritiem Museum Rotterdam en Centrale Bibliotheek Rotterdam.