IN10 creëert drie merkfilms voor Duvel

28 APRIL 2016, ROTTERDAM
Samenvatting
Deze week lanceert Duvel Moortgat Nederland de eerste twee van drie merkfilms voor het biermerk Duvel welke IN10 heeft ontwikkeld, in samenwerking met Creative Production Studio Ambassadors. De derde film volgt in enkele weken.

Elke film licht een ander verhaal of detail van Duvel uit die een groot deel uitmaakt van het merk of het bier, maar welke meeste mensen niet kennen. Zoals de kleine ‘D’ die onderin elk Duvel-glas wordt gekrast waardoor het bier blijft bruisen, of de Schotse gist die een eeuw geleden uit Schotland werd gesmokkeld en vandaag de dag nog steeds wordt gebruikt.

Nieuwe communicatierichting
De films zijn deel van een geheel nieuwe communicatierichting van het Belgische bier, met een nieuwe (beeld)taal en identiteit, die zich meer focust op de vele (vaak onbekende) verhalen en details die verscholen zitten in het merk en het bier. Veel mensen kennen Duvel wel van naam en uiterlijk, maar veel verder dan dat gaat het vaak niet. Met deze nieuwe richting wil Duvel Moortgat de kennis van, en daarmee de waardering voor, het merk en het bier verhogen.

IN10 ontwikkelde de nieuwe richting voor de Nederlandse markt en schreef alle verhalen, welke terugkomen op alle middelen, zoals nieuwe verpakkingen, etiketten, viltjes, point of sale-materialen, socials, website en nu ook in de drie merkfilms.

Woodcut-illustraties komen tot leven
Deel van de nieuwe richting van Duvel is de visuele stijl: de woodcut-techniek sluit aan bij merkwaarden van Duvel: vakmanschap, eigenheid, oog voor detail en veel geduld (het is een tijdrovend proces). Elk verhaal heeft een unieke illustratie gekregen, waarvan er nu drie als basis hebben gediend voor de films. Ambassadors zocht naar hoe deze het beste te kunnen animeren om zo de scripts van IN10 tot leven te wekken.

Manuel Ferrari van Ambassadors: “I loved working on this unique project. We received a very exciting design brief - to create an animation that is inspired by the Woodcut technique which matches Duvel’s new branding. For this technique I needed to build the designs up from a black base with white strokes. The client let us go all out - This allowed us to push it very far within the time frame and budget we had. It felt more like working on a short film instead of a commercial project.”

Ook het sounddesign en de muziekcompositie werden verzorgd door Ambassadors. Acteur Maarten Heijmans sprak de drie verhalen in.

De drie merkfilms van Duvel worden voornamelijk online ingezet, op website, social media en als pre-roll.

Credits:

Client: Duvel Moortgat Nederland, Saskia ter Meulen (Marketing Manager)
Agency: IN10 Creative Digital Agency
Creatie: Juri Teuling & Peter ten Brinke
Agency Producer: Angela de Jonge
Creative Production Studio: Ambassadors
Director/Design/Animation: Manuel Ferrari
VFX Producer: Bo Kops
Grading: Brian Krijgsman & Koert van der Ploeg
Sound Design & Music: Joep Meijburg


Afbeeldingen
Video's
Contactpersonen
  • Medium square creatives 16 9 0013 peter

    Peter ten Brinke

    Creative Copywriter
    010 221 46 00
    peter@in10.nl
Download PDF
Download PDF
Over IN10

IN10 is een creative digital agency. We helpen merken menselijker te maken door middel van digital hospitality. We ontwikkelen platforms, digitale services en campagnes die merken voorop helpen lopen in tijden van digitale transformatie.

berichten