IN10 verzorgt digital hospitality IFFR

Nieuw platform IFFR.com gelanceerd

21 JANUARI 2016, ROTTERDAM
Samenvatting
Vandaag is de volledig vernieuwde website IFFR.com live gegaan. Het platform is ontwikkeld door IN10 dat verantwoordelijk is voor de strategie en redesign van IFFR.com. IN10 ontwikkelde ook verschillende digitale diensten, waaronder de vierde versie van het IFFR Festival Dashboard, de Eerste Hulp bij Filmkeuze en content en community management voor IFFR Live. Het platform zorgt zo voor de ultieme festivalervaring en tilt de ‘Digital Hospitality’ van het festival naar een hoger niveau.

3 manieren om kaarten te kopen
IFFR.com biedt iedere doelgroep een passende mogelijkheid om kaarten te kopen. De minder geoefende filmkijker wordt op weg geholpen met Eerste Hulp bij Filmkeuze. De ervaren IFFR bezoeker kan via IFFR.com kaarten kopen via de blokkenschema’s, dagoverzichten en filmpagina’s. En voor filmliefhebbers die zich graag meerdere dagen in het festival onderdompelen is er de persoonlijke planner, die een optimale filmagenda genereert op basis van persoonlijk bewaarde filmfavorieten en zelf uitgekozen bezoekdagen. Kortom, voor iedere doelgroep een relevante service voor een optimale festivalervaring.

Ook mobiel
Het nieuwe platform is volledig mobile responsive, inclusief het persoonlijke account ‘MyIFFR’ waarmee je ook mobiel films aan je favorieten kunt toevoegen en kaarten kunt kopen.

Digital Hospitality Projecten
Naast het nieuwe platform IFFR.com verzorgde IN10 voor IFFR:

  • Platform en content voor IFFR Live: 5 film premieres live meemaken en deelnemen aan de Q&A vanuit 45 verschillende Europese steden.
  • Live.IFFR.com is de productsite waarmee alle deelnemende theaters hun publiek kunnen bedienen.
  • De vierde editie van het ‘phygital’ IFFR Festival Dashboard dat bezoekers overal het complete festivalgevoel laat zien en horen. Het dashboard activeert bezoekers om te tweeten en instagrammen.
  • Eerste Hulp bij Filmkeuze: helpt je met het kiezen van de juiste film uit het enorme aanbod. Dit jaar ook in het Engels beschikbaar.

Digital Hospitality
Festivalgangers verwachten een totaalbeleving; niet alleen de programmering zelf, maar alle ervaringen voor, tijdens en na het festival. Zoals: nieuwsupdates volgen via social media en nieuwsbrieven, jezelf oriënteren op de website, een programma samenstellen, favorieten bewaren, tickets bestellen, afrekenen, vragen stellen, je aankomst bij het festival, de filmbeleving zelf en het delen van je ervaring… Festivalgangers willen op al die touch points vinden wat ze zoeken, inspiratie opdoen, geprikkeld worden, het festivalgevoel ervaren, in contact komen met andere filmliefhebbers en toegang krijgen tot bijzondere content en events.

Samenwerkende partijen
IN10: strategie & redesign
Burst: development
3PO: API voor de ontsluiting van de programmering
Zicht Online: development van het ticketing onderdeel

Contactpersonen
Download PDF
Download PDF
Over IN10

IN10 is een creative digital agency. We helpen merken menselijker te maken door middel van digital hospitality. We ontwikkelen platforms, digitale services en campagnes die merken voorop helpen lopen in tijden van digitale transformatie.

berichten