DOOR realiseert nieuwe collectie website Museum Boijmans Van Beuningen

07 OKTOBER 2015, ROTTERDAM

DOOR, het cultuurlabel van IN10, heeft de pitch gewonnen voor de ontwikkeling van de nieuwe collectie website van Museum Boijmans Van Beuningen.

De collectie van Museum Boijmans Van Beuningen bestaat uit ruim 140.000 objecten. Hiervan kunnen er 10.000 online geraadpleegd worden. Dit aantal gaat het museum in de toekomst uitbreiden.

Op dit moment kan het publiek de online collectie via drie websites doorzoeken en bekijken. DOOR gaat samen met het museum de content en functionaliteit van deze websites op een duurzame wijze combineren. Daarbij maken we de we de online collectie met nieuwe, gebruiksvriendelijke interfaces beter toegankelijk voor het publiek.

De komende maanden ontwikkelt DOOR een ‘story engine’ waarmee Museum Boijmans Van Beuningen de verrijkte digitale collectie kan gebruiken voor digital storytelling en tools. DOOR is gespecialiseerd in digital storytelling technieken waarmee we online collecties op een zo rijk en relevant mogelijke wijze presenteren via websites, apps of tentoonstellingen.

OVER DOOR

DOOR helpt kunst- en cultuurorganisaties toekomstgericht te maken met nieuwe presentatievormen, digital storytelling en experience design.

DOOR is een initiatief van IN10 dat al jaren werkt voor musea, theaters en festivals. De afgelopen jaren heeft IN10 o.a. innovatieve projecten gerealiseerd voor Letterkundig Museum, International Film Festival Rotterdam, Ro Theater, Fotomuseum Antwerpen, Kinderboekenmuseum en de Rotterdamse Schouwburg.

Afbeeldingen
Contactpersonen
Download PDF
Download PDF
Over IN10

IN10 is een creative digital agency. We helpen merken menselijker te maken door middel van digital hospitality. We ontwikkelen platforms, digitale services en campagnes die merken voorop helpen lopen in tijden van digitale transformatie.

berichten